NUMER 112
NIE SŁUŻY do celu połączenia
z opaską teleopiekuńczą
- Numer alarmowy 112 powinien być używany wyłącznie w nagłych sytuacjach, wymagających interwencji służb ratowniczych.
- Zbyt wiele połączeń, wykonywanych na numer alarmowy z opaski powoduje blokowanie linii i ewentualne opóźnienia w niesieniu niezwłocznej pomocy.
- Niezasadne wezwania służb ratunkowych w ramach projektu realizowanego w samorządzie spowodują negatywną opinię o realizowanej teleopiece
- Seria nieuzasadnionych połączeń na numer 112 może nosić znamiona uporczywego blokowania numeru alarmowego (art. 66 pkt 2. Kodeksu wykroczeń). Za takie działanie grozi kara aresztu, ograniczenia wolności lub do 1,5 tys. zł grzywny.
NUMER 112
Przyjmuje zgłoszenia dotyczące:
- wypadków drogowych
- silnego krwawienia i uszkodzenia ciała
- omdleń i utraty świadomości
- pożarów
- przypadków porażenia prądem
- kradzieży, włamań
- rozbojów i innych przypadków użycia przemocy
- podejrzenia prowadzenia pojazdu pod wpływem środków odurzających
- rozpoznania osoby poszukiwanej przez Policję
- innej sytuacji nagłego zagrożenia życia, zdrowia, środowiska, mienia, bezpieczeństwa lub porządku publicznego
Postulujemy o to, aby wykonawca usług telemedycznych posiadał własne telecentrum i zatrudniał ratowników medycznych
Pozwoli to na bezpieczniejszą obsługę numeru SOS i zapewni najwyższy standard użytkownikom korzystającym z rozwiązania, oraz zgodny z kosztami kwalifkowalnymi programu Korpus Wsparcia Seniora.
TELECENTRUM FIRMY, ZAPEWNIAJĄCEJ WYSOKIE STANDARDY ROZWIĄZANIA
- Całodobowa linia telecentrum skierowana wyłącznie do użytkowników opasek telemedycznych, która zawsze działa.
- Zespół ratowników medycznych jest przypisany do realizacji usługi teleopieki i odpowiada na każde wezwanie.
- Ratownicy posiadają dostęp do platformy z informacjami na temat stanu zdrowia poszczególnych seniorów dzwoniących na numer SOS – karta pacjenta, aktualne pomiary.
- Połączenie z ratownikiem z telecentrum nie oznacza, automatycznego wezwania służb ratunkowych.
- Użytkownicy opaski mogą zadzwonić do telecentrum w celu skonsultowania niepokojących objawów, a także w sytuacji gdy mają wątpliwości jak powinni postąpić.
- Pod numer telecentrum ratunkowego seniorzy mogą zadzwonić gdy czują się niepewnie, mają złe samopoczucie lub obawy. Po drugiej stronie obecny będzie ratownik gotowy do rozmowy.
Seniorzy powinni mieć dostęp do najwyższej jakości usługi, dlatego warto wybierać telecentrum z ratownikami medycznymi. W telecentrum najwyższe kompetencje do ratowania ludzkiego życia ma ratownik medyczny i to jego obecność jest obligatoryjna do wysokiej jakości świadczenia usług teleopieki.
Sygnatariusze Porozumienia:
Deklarujemy gotowość do podjęcia długofalowej współpracy w zakresie wspólnych działań na rzecz zachowania najwyższych standardów jakościowych teleopieki, wpływających na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa seniorów. Apelujemy tym samym o wprowadzenie standaryzacji teleopieki na poziomie systemowym.
Jeśli chcesz dołączyć do porozumienia, skontaktuj się z nami w wiadomości mailowej.
kontakt@standardyteleopieki.pl